Beställ online på DOZ Apotek.se

Laddar...

Vi skickar ett mejl till dig när produkten är tillbaka i lager

Genom att klicka på Skicka godkänner du vår policy gällande personuppgifter.

Beställ online och få levererat till dörren

Oavsett om du vill köpa dina receptbelagda produkter eller andra apoteksprodukter så är det är enkelt att handla på DOZ Apotek.se.

Du väljer själv om du vill få varorna hemskickade eller om du hellre hämtar upp dem i valfritt apotek. Vilket du kan välja beror på vad din beställning innehåller och adressen den ska levereras till. DOZ Apotek.se är optimerad att fungera bäst med webbläsare som till exempel Chrome eller Safari. 

Receptbelagt – om du inte är medlem i DOZ Apotek

Från dator:

Klicka på Mina recept i menyn högst upp på sidan. Logga in med BankID. Läs mer om BankID längre ned på denna sida.

Från mobil eller läsplatta:

Klicka på den runda, gröna ikonen med piller som finns uppe till höger på din skärm, eller klicka på menyn (de röda strecken till vänster) och välj Mina recept. Logga in med BankID. Läs mer om BankID längre ned på denna sida.

Av säkerhetsskäl så räcker inloggningen i 9 minuter åt gången för att du inte ska missa att logga ut när du lämnar dator, mobil, läsplatta och någon annan riskerar att komma åt dina recept.
Efter 9 minuter varnas du och du har då möjlighet att välja att fortsätta vara inloggad om du inte är klar med din beställning.
Missar du varningen och du blir utloggad töms din varukorg av samma skäl som ovan. Du börjar då om med din beställning.

När du kommer in till din lista över recept så klickar du på den gröna köp-knappen för att lägga till varan i varukorgen. Du ser att de läggs till om siffran i varukorgen ändras i antal.
I varukorgen kan du sedan se om dina läkemedel finns tillgängliga för köp via e-handel eller för att hämtas på apotek. Detta ser du på bockarna som är röda eller gröna. 

Du kan även beställa receptfria varor i detta skede, ställ dig i sökrutan och skriv in den vara du söker och klicka på köpknappen så uppdateras din varukorg.

När du är klar klickar du på den gröna knappen "Till kassan". Du kommer till kassan och här börjar du med:

1: Scrolla ner till rutan där du ska ange postnummer samt e-postadress och fyll i dessa. När du är klar klickar du på den gröna knappen "Fortsätt".
2: Välj alternativ för hemleverans – du kan välja leveranssätt utefter de valmöjligheter som finns för ditt postnummer.
3: Betalsätt – Väl det alternativ som passar dig bäst (vid betalning med kort så behöver du ha ditt betalkort tillhands för att uppge kortnummer).
4: Klicka sedan på svarta knappen med vit text "Slutför köp".

När köpet genomförts så kommer texten "Ditt köp har genomförts" och allt är är klart.

Receptbelagt – som medlem i DOZ Apotek

Från dator:

Klicka på den gröna knappen med texten Logga in som finns längst upp till höger. Logga in med BankID. Läs mer om BankID längre ned på denna sida.

Från mobil eller läsplatta:

Antingen kan du klicka på den runda gröna ikonen med ”gubben” som finns uppe till höger på din skärm eller klicka på menyn (de röda strecken till vänster) och välja Medlem i LloydsApotek. Logga in med BankID.

För att se dina recept så klickar du på ”gubben” uppe till höger på skärmen igen, du kommer då in på din medlemssida. Klicka på pilen i det gröna fältet där det står Kontoöversikt och sedan på rubriken Mina recept. Du får då upp en text gällande BankID men klicka i stället på gröna knappen Mina recept så kommer du till din receptlista om du redan loggat in med Bank-ID. 

Av säkerhetsskäl så räcker inloggningen i 9 minuter åt gången för att du inte ska missa att logga ut när du lämnar dator, mobil, läsplatta och någon annan riskerar att komma åt dina recept.
Efter 10 minuter varnas du och du har då möjlighet att välja att fortsätta vara inloggad om du inte är klar med din beställning.
Missar du varningen och du blir utloggad töms din varukorg av samma skäl som ovan. Du börjar då om med din beställning.

När du kommer in till din lista över recept så klickar du på den gröna Köp-knappen för att lägga till varan i varukorgen. Du ser att de läggs till om siffran i varukorgen ändras i antal. I varukorgen kan du sedan se om dina läkemedel finns tillgängliga för köp via e-handel eller för att hämtas på apotek. Detta ser du på bockarna som är röda eller gröna. 

Du kan även beställa receptfria varor i detta skede. Ställ dig i sökrutan och skriv in den vara du söker och klicka på köpknappen så uppdateras din varukorg.

När du är klar kicka på den gröna knappen Till kassan.
Du kommer nu till kassan och här börjar du med att välja:

Scrolla ner till rutan där du ska ange Postnummer samt E-postadress och fyll i dessa. När du är klar klickar du på den gröna knappen Fortsätt.
Välj alternativ för hemleverans – du kan välja leveranssätt utefter de valmöjligheter som finns för ditt postnummer.
Betalsätt – Väl det alternativ som passar dig bäst (vid betalning med kort så behöver du ha ditt betalkort tillhands för att uppge kortnummer). Klicka sedan på svarta knappen med vit text Slutför köp.
När köpet genomförts så kommer texten upp Ditt köp har genomförts, då är allt klart.
Här hittar du allt du behöver: receptbelagda läkemedel, receptfria läkemedel och andra produkter.

Läs mer om hur du skaffar BankID

För att kunna använda bank-id måste du ha tillgång till internetbank och en ny smarttelefon. 

1. Ladda ner och installera appen BankID på din mobil eller surfplatta. Du hittar appen på App Store, Google Play eller Windows Store. Appen kostar ingenting.

2. Logga in på din Internetbank som vanligt, beställ mobilt BankID och följ instruktionerna. Du får nu en aktiver-ingskod.

3. Öppna appen BankID i din telefon eller platta, tryck på Hämta BankID och skriv in aktiveringskoden från Internetbanken. Nu får du välja en egen säkerhetskod på 6-8 siffror. Det är den kod du kommer att använda för att identifiera dig eller signera med ditt mobila Bank-ID.

4. Använd ditt mobila BankID för att logga in på banken. Första gången måste du bekräfta inloggningen genom att även logga in med din vanliga metod. (Bankdosa, digipass, kort eller sms-kod). I fortsättningen räcker det dock med appen i mobilen för att logga in.
Har du ett lokalt bankkontor kan du få hjälp där om du behöver.

Logga in eller signera

När du loggar in på en sida, till exempel LloydsApotek, med mobilt BankID, anger du ditt personnummer på vår sida, sedan öppnar du appen BankID i din telefon och knappar in den säkerhetskod du valt. LloydsApoteks sida känner av inloggningen via internet och loggar in dig.

Kontrollera alltid noga var du loggar in (det står i appen, exempel ”Jag legitimerar mig hos SEB”.) Stämmer det inte, välj Avbryt.

Nyligen blev det möjligt att ha ett extra säkerhetssteg. Då ska du, utöver inloggningen ovan, läsa in en så kallad QR-kod från datorns skärm med hjälp av mobilens kamera. Det är dock oklart vilka banker som kommer att införa detta och när.

(Källa: https://www.senioren.se/omvarld-ekonomi/sa-skaffar-du-mobilt-bankid/)

OBS: Om vi har frågor gällande din beställning, t.ex. för att säkerställa en korrekt expediering av ditt recept, kan vi komma att ringa upp dig och be dig att identifiera dig med ditt BankID.

Läs mer om BankID hos några vanliga banker:

SEB
Nordea
Handelsbanken
Swedbank
Länsförsäkringar
Danske Bank
ICA-banken

Läs mer om BankID på BankID support.

Ska du använda en rabattkod?

Om du vill använda en rabattkod, gå till kassan och klicka på "Ange eventuell rabattkod". I rutan som fälls ut anger du rabattkoden. Klicka på "Använd".

Om koden är giltig kommer den nu läggas till. Om du får upp ett meddelande om att koden inte är giltig trots att den ska vara det, kontrollera att du angett koden korrekt och utan några blanksteg.

Vid ytterligare problem, kontakta kundservice så hjälper vi dig!

Vill du ta bort en tillagd rabattkod så klickar du på krysset på den gröna rutan med den tillagda rabattkoden.

Förnya bank ID-session?
Din BankID session håller på att löpa ut. För att fortsätta vara inloggad behöver du förnya din session genom att bekräfta nedan
Kvar till utloggning